top of page
  • Foto van schrijverPaddock14

Hezemans kroont zich tot koning op Brands Hatch

Loris Hezemans heeft zijn perfecte seizoenstart van de NASCAR Whelen Euro Series een prima vervolg kunnen geven tijdens ronde 3 en 4 van dit kampioenschap op het Engelse circuit van Brands Hatch. Met een tweede plaats in de race van zaterdag en zijn 10e overwinning in de NWES op zondag verstevigde hij zijn leidende positie in het kampioenschap.



Geheel vanzelf ging het weekend niet. Tijdens de vrijdagtrainingen miste Loris snelheid in zijn #7 Ford Mustang waarna in samenspraak met het team van Hendriks Motorsport besloten werd om de setup van de auto zodanig aan te passen naar de winnende setup van Valencia. Dat dit de juiste beslissing was bleek op zaterdagochtend wel met een tweede plek tijdens de kwalificatie.

Tijdens race 1 lukte het Hezemans in het begin van de race nog om Day, die van pole mocht vertrekken, onder druk te zetten maar al snel bleek dat inhalen op dit Engelse circuit erg lastig is. Met de snelste ronde op zak, en dus de pole positie voor de zondag race, besloot Hezemans om banden te sparen en een tweede plek veilig naar huis te rijden. Dat dit een prima keuze was bleek wel op zondag. Vertrekkend vanaf een eerste positie op de grid kon Hezemans, ondanks enkele neutralisaties, zich op het einde als eerste laten afvlaggen en zich laten kronen tot de koning van Brands Hatch op zondag.

Loris Hezemans

“Ik ben erg blij met het verloop van het hele weekend en dit te bekronen met een pole position en een overwinning. We hadden het afhankelijk lastig in beide vrije trainingen op vrijdag en hebben daarna de gok genomen om onze set-up compleet te veranderen naar waarmee we in Valencia reden. Dit bleek ook een juiste beslissing te zijn en we hadden op zaterdag direct de snelheid te pakken. Tijdens race 1 op zaterdag heb ik geprobeerd om Alon (Day) onder druk te zetten in het begin van de race, maar zodra ik zag dat hij sneller was besloot ik om zo netjes mogelijk te rijden om mijn banden te sparen voor de tweede race op zondag. Al met al was het een geweldig weekend, een groot dank je wel gaat uit naar mijn team Hendriks Motorsport voor een geweldige voorbereiding, evenals mijn sponsors, Eurol, MOMO, Timezone, en Hezeberg Systems. Als laatste wil ik mijn familie bedanken voor hun steun tijdens mijn races”.

In het kampioenschap gaat Hezemans nu met 20 punten voorsprong aan de leiding. De eerste volgende race van de NASCAR Whelen Euro Series zal eind augustus verreden worden in het Tsjechische Most.

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page