top of page
  • Foto van schrijverPaddock14

HENDRIKS MOTORSPORT IN 2019 OPNIEUW IN DE NASCAR WHELEN EURO SERIES

In 2019 zal Hendriks Motorsport opnieuw aan de start verschijnen van het NASCAR Whelen Euro Series kampioenschap. Na een succesvol debuutjaar in 2018 met diverse podiums en een overwinning legt men de lat voor 2019 nog hoger: het binnenhalen van het Elite 1 kampioenschap.



Evenals vorig jaar zal Loris Hezemans in 2019 uitkomen in de Elite 1 en achter het stuur van de #50 Hendriks Motorsport Ford Mustang plaatsnemen. Met één overwinning en zeven top-5 finishes had Loris een sterk debuutjaar met als resultaat de winst van de Junior Trophy 2018. Tel daarbij op de resultaten van de Pro Late Model races op New Smyrna afgelopen februari – twee top 3- en zes top 10-finishes, het beste resultaat ooit voor een European in deze klasse – en dan kun je wel concluderen dat Loris klaar is voor het Euro NASCAR seizoen 2019.


“ Afgelopen jaar was alles nieuw voor ons", vertelt Hezemans. ”

"Afgelopen jaar was alles nieuw voor ons", vertelt Hezemans. "Als je dan in het laatste weekend nog kans maakt op de overall titel dan mag je gerust stellen dat we het nog niet zo verkeerd hebben gedaan als team. De focus voor 2019 ligt met name in constant zijn, ieder race-weekend punten scoren, met als einddoel de titel in het Elite 1 kampioenschap. Dit laatste is met name belangrijk om de stap naar Amerika te kunnen maken wat toch mijn uiteindelijke einddoel is. Mede daarom hebben we afgelopen februari ook enkele races gereden tijdens de Speedweeks op New Smyrna om extra tracktime te hebben en vooral te leren hoe er daar geracet wordt. Terugkijkend op deze week kan ik alleen maar trots zijn met zelfs een derde plaats in de hoofdrace. Valencia kan voor mij niet snel genoeg komen".

Nieuw binnen team in 2019 is Giorgio Maggi. Komend vanuit ADAC GT Masters zal de 21 jarige Zwitser dit jaar zijn debuut maken in de NASCAR Whelen Euro Series bij het team van Hendriks Motorsport. Giorgio zal uitkomen in de Elite 2 in de #50 Hendriks Motorsport Ford Mustang.

"In het verleden heb ik samen gereden met Bert Longin in het ELMS kampioenschap en afgelopen jaar heb ik Loris Hezemans gesproken tijdens een GT-series test" begint de jonge Zwitser. "Zij waren beide erg enthousiast over de NASCAR Whelen Euro Series. Een klasse zonder elektronische hulpmiddelen waar de rijder het echte verschil kan maken. Tijdens de Recruitment day afgelopen december op Franciacorta heb ik de eerste meters gemaakt in de auto en was van het begin enthousiast. Het is een geweldige auto die ontzettend veel plezier brengt om hem te rijden. Ik kijk dan ook erg uit naar de samenwerking met het team van Hendriks Motorsport en Loris”.


De #7 Hendriks Motorsport Ford Mustang zal in 2019 opnieuw gereden gaan worden door de Tsjech Martin Doubek. Met twee top 5-finishes in 2018 wil hij dit jaar voor het podium gaan in het Elite 1. En het beloofd een druk jaar te gaan worden voor hem. Martin zal zowel in de Elite 1 als Elite 2 kampioenschap van start gaan.

“Ik ben ontzettend blij om te vertellen dat ik dit jaar zowel in het Elite 1 als in het Elite 2 kampioenschap ga uitkomen” vertelt Doubek. “2019 wordt mijn 5e jaar in de NASCAR Whelen Euro Series en dit jaar wil ik een grote stap vooruit maken en mee strijden om het podiumplaatsen. Door in beide kampioenschappen uit de komen hoop ik ook deze stap ook daadwerkelijk te kunnen gaan maken. Daarnaast wil ik dit jaar extra focus leggen op mijn kwalificatie. Afgelopen jaar moest ik enkele malen vanuit het middenveld van start gaan en het is erg lastig om vanuit deze positie nog een goed resultaat te scoren. Verder kijk ik ontzettend uit naar ronde 4 van het kampioenschap die verreden zal worden in mijn thuisland Tsjechië. Ik wil graag aan het Tsjechische publiek laten zien wat ik in huis heb door te schitteren voor mijn eigen thuispubliek”.


Het openingsweekend van de NASCAR Whelen Euro Series vindt plaats op 13 en 14 april 2019 op circuit Ricardo Tormo in het Spaanse Valencia.

Roy en Joep Hendriks

Hendriks Motorsport Kijk ook eens op www.deautosportshop.nl of op Facebook, klik hier... Info NASCAR WHELEN EURO SERIES ! Klik hier....


27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page