top of page
  • Foto van schrijverPaddock14

ASCAR podium voor Tony Sempels in V8 Oval Series


Op Raceway Venray werd er op Pinkstermaandag geracet. Een vol programma voor de Pinksterraces, met daarbij ook de LM V8 Oval Series. Na zijn bescheiden debuut tijdens het Paasweekend had Tony Sempels zich als doel gesteld stapje per stapje bij te leren en vooruit te gaan. Vandaag zette hij ineens een grote stap, want hij scoorde een derde plaats in de ASCAR Series. “Grotendeels dankzij mijn technische crew”, voegt Sempels daar onmiddellijk aan toe.


De comeback van Tony Sempels, na een 20-tal jaren van inactiviteit als rijder, verliep niet van een leien dakje. “Dat is het minste dat we kunnen zeggen. Het was een beetje een hocus-pocus verhaal en laten we eerlijk zijn: bij de Paasraces hadden we te weinig voorbereidingstijd gehad om dat wedstrijdweekend goed te kunnen aanvatten”, aldus Sempels. “Toch was ik tevreden, want ik had een droom waar gemaakt. Maar er was werk aan de winkel… Daar hebben we onze tijd voor genomen en dat heeft vruchten afgeworpen. Ik beschikte vandaag over een goede auto, heb samen met de technische crew een goede afstelling gevonden en dat levert al snel heel andere resultaten op.”


Die resultaten mogen gezien zijn. Een twaalfde plaats in de algemene eindstand is mooi, maar dat Tony Sempels ook de derde plek wegkaapte in de ASCAR Divisie is natuurlijk de kers op de taart. En dat met steeds beter wordende rondetijden, die hij ondertussen van 21.3 naar 20.7 wist te brengen. “Supertevreden, echt waar! Ik heb me geamuseerd en we hebben daarbij nog eens een grote sprong voorwaarts gemaakt wat de wagen betreft. Prachtige job van het team, dat een wagen afleverde waarmee we goed lagen in het pak. Die derde plaats is inderdaad een mooie beloning, maar ik heb de indruk dat er nog meer uit te halen valt.”


Nu Tony Sempels en zijn team een goede basisafstelling gevonden hebben, kunnen ze wel degelijk gaan verder bouwen en experimenteren zonder al te gekke stappen te moeten doen. Mechanisch verliep vandaag ook alles goed en zelfs het koetswerk kwam ongeschonden uit de strijd. “De basis die we nu hebben moet het toelaten om de hele zaak nu nog te verfijnen. Dan is er qua resultaat nog meer mogelijk dan vandaag. Voeg daar nog aan toe dat ik als rijder ook nog heel wat kan verbeteren en we weten dus dat er een groeimarge is. Het racen op een oval-circuit is een specialiteit, daar moet ik nog verder aan werken, want elk van de concurrenten heeft dat ovalracen natuurlijk al onder de knie en voor mij is het slechts een begin van een avontuur, zeg maar grotendeels een stap in het onbekende. Maar het feit dat er een groeimarge is motiveert ons natuurlijk ook om daarvan gebruik te maken.

We zullen alle kansen met beide handen grijpen en ik weet dat ik daarvoor de juiste mensen rond mij heb. De Chevrolet LM V8 kwam vandaag overigens volledig ongeschonden uit het strijdgewoel, dus aan carrosseriewerk hoeven we deze keer geen tijd te besteden”, besluit een gelukkige Tony Sempels.


Dit persbericht werd U aangeleverd door: Motorsport Media Promotion

Motorsportcommunicaties – Public Relations – Marketing – Copywriting


102 weergaven0 opmerkingen
bottom of page