top of page
  • Foto van schrijverPaddock14

Anna de Vos 2CV Cross Valkenswaard 1 en 2 oktober 2022


En dat was alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen, gereden op het Eurocircuit! Na hevige regenval in de nacht van vrijdag op zaterdag was de baan goed doorweekt, veel modder en het spiegel gladde asfalt zorgde voor veel spektakel tijdens het rijden.

Bij de training op zaterdag was het daarom ook lastig oordelen of de auto na alle reparaties het nu wel naar behoren deed, het was hoe dan ook volop genieten om weer eens bewust na te moeten denken over je lijnen, rem momenten etc. Bij de eerste manche werd het echter wél snel duidelijk dat de auto het nog steeds niet naar behoren doet, hij kwam weer moeilijk weg bij de start en na de korte bochten/rem momenten leek hij bijna stil te staan. Eenmaal op toeren was de snelheid hoog genoeg om nog wat meters in te halen waardoor ik toch als 4e over de finish kon komen. De tweede manche hetzelfde verhaal, een prima 4e plaats.

Na de tweede manche zijn we (alle slimme monteurs/mede coureurs, ik stond er bij te kijken want snappen doe ik dat écht niet) verder gaan kijken naar wat het probleem nou moet zijn, bij het opnieuw afstellen van de ontsteking (of het ontbreken van de logica daar van) werd het probleem al gauw duidelijk, er zat speling op de nokkenas. Hierdoor was de ontsteking moeilijk tot niet goed af te stellen en liep de auto dus beroerd. De ontsteking is toen op gevoel en gehoor afgesteld, zo scheef als een hoepel maar de auto klonk al beter.

Op zondag leek het tijdens de training ook een stuk beter te zijn, weer was het moeilijk oordelen door de gladde baan maar de auto voelde en reageerde vlotter dan voorheen. De derde manche was de start al een stuk beter en kon ik de auto dichter bij de andere houden, waardoor ik 1 plaatsje hoger kon eindigen dan de dag daarvoor, een 3e plaats!

In de finale mocht ik starten op de 2e plaats, de zenuwen lagen vrij hoog, als ik weer als 3e over de finish zou komen en iemand anders als 5e dan stond er een beker in het verschiet de start ging prima maar ik verloor direct 2 plekken en ging als 4e door de eerste bocht, vlak achter nummer 2 en 3. Ik kon de auto vlak achter ze houden waardoor ik weer meer vertrouwen kreeg in het kunnen van de auto. In de 2e ronde vlogen beide auto's voor mij tegelijk de joker lap in, deze heb ik vervolgens achter mij kunnen houden tot ik zelf in de 4e ronde ging jokeren. Deze ging vliegensvlug waardoor ik sneller de joker uit kwam, hierdoor kon ik ook als 2e finishen!

Dankzij deze inhaalslag had ik nét genoeg punten om een podium plaats te behalen, welgeteld 1 punt verschil met nummer 4.

Super trots dat dit mooie resultaat te behalen is met een auto die niet rijdt zoals het hoort, en een nog mooiere manier om het seizoen af te sluiten. Dit seizoen ben ik voor het eerst in de top 3 geëindigd, volgend jaar gaan we voor een stapje hoger! Of kampioen worden, nog beter.

《《SPONSORS》》 ●Vos Vintage Cars ●Van Hulst Classic Care ●Spuiterij luyksgestel ●Le Classics Automobiles ●Aannemersbedrijf Sietse de Vos ●RDN Waalwijk Radiateuren ●Bert Theunisse ●Zwart Transport ●Autobedrijf Twan Peters ●Autoserviceshop TVV ●Subaru dealer Waalwijk ●Alacar autoschade ●Waardetaxatie Ruud Jansen ●Jenden.eu ●De graaf automaterialen ●Nordman Uitzendbureau ●Reve automaterialen ●Keigave Samantha Zwart ●Citroën Vos Zandonk ●De Vos Citroën en Peugeot onderdelen Autodemontage bedrijf ●Hein van den Boogaard ●Lowie de Vries


Volg Anna de Vos op haar facebook --> https://www.facebook.com/annaa.devos

Tekst: Anna de Vos / Foto's : PR

23 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page